حضور درخشان جوانان، ‌بهترین اتفاق تئاتر در سال 90 بود
نوشته شده توسط : abbuse

'فرشید ابراهیمیان' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: طی سال ها فعالیت و تدریس نمایش، همواره تاكید كرده ام كه تئاتر حرفه ای كشور برای پویایی و توسعه به حضور نیروهای جوان و تحصیلكرده در عرصه هنرهای نمایشی نیازی جدی دارد و خوشحالم كه بالندگی هنر تئاتر در سال 90 را با حضور این جوانان باانگیزه مشاهده كردم.

وی ادامه داد: تئاتر حرفه ای به افراد باسواد و آگاه نیاز دارد و به هیچوجه این جمله را قبول ندارم كه سطح تئاتر دانشجویی در قیاس با تئاتر حرفه ای بسیار فاصله دارد. خلاقیتی كه در بین نیروهای جوان و تحصیلكرده تئاتر در كشور وجود دارد در صورت یافتن محلی برای ظهور و بروز به خوبی ثابت خواهد كرد كه همین نیروهای جوان و مستعد هستند كه می توانند رشد نمایش در كشور را تسریع بخشند.

نویسنده كتاب 'نقد تئاتر از نظر تا عمل' به برگزاری سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال 90 و حضور فعال، گسترده و خلاقانه جوانان تحصیلكرده هنر نمایش در این رخداد اشاره كرد و گفت: درست است كه جشنواره محلی برای رقابت است، اما اگر نگاهی كیفی به آثار اجرا شده داشته باشیم بوضوح بر این امر رای می دهیم كه كیفیت بسیاری از آثار جوانان در این رویداد هم سطح و حتی فراتر از معیارها برای تئاتر حرفه ای در كشور بود.

وی ادامه داد: جشنواره سی ام تئاتر فجر نشان داد كه در صورت اعتماد به جوانان و آماده كردن شرایط حضور جدی آنها در عرصه هنر نمایش، نه تنها آینده این هنر را تضمین خواهیم كرد بلكه با رشد چشمگیری از نظر كیفی چه در جشنواره های داخلی و چه در عرصه های بین المللی مواجه خواهیم شد.

ابراهیمیان، تئاتر را هنر زنده و نیازمند توجه دایمی دانست و گفت: یكی از فرهنگ سازترین هنرهای موجود در جهان تئاتر است و مسوولان هر چه در راستای حمایت از این هنر و هنرمندان آن گام بردارند در حقیقت به رشد فرهنگ و هنر در سطح كشور كمك كرده اند و امیدوارم سال آینده(1391) برای نمایش كشور و هنرمندان آن سالی پرغرور و پر افتخار باشد.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071





:: برچسب‌ها: سفر , بهار , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: